MChJ, YATTni ro’yxatdan o’tkazish O’zbekistonda
Shaxsiy tadbirkor sifatida ish yuritishning afzalliklari – mahoratingizni kengaytirish va rejalaringizni amalga oshirish borasidagi cheklovlarning yo‘qligida va ko‘pchilik ish beruvchilar intiladigan qat’iy nazoratning bo‘lmasligidadir. Shuning uchun ham ko‘pchilik o‘z ishini ochishga, va shu orqali barcha muammolarni shunday hal etishga intiladi.
Sizning o‘zingiz qaysi yo‘nalishda taraqqiy etishni xohlayotganingizni bilishingiz – bu ishning yarmi, xolos.
Faoliyatni mavjud qonunchilik asosida olib borish uchun Siz ko‘pgina savollarning javobini bilishingiz kerak:
- O‘z korxonangiz tashkiliy-huquqiy shaklini qanday tanlashingiz kerak?
- MChJ, QK (qo‘shma korxona) ochish kerakmi yoki XK (xususiy korxona)?
- Ularning faoliyatlari nimalar bilan farq qiladi?
- Korxonani ochish uchun qanday hujjatlar zarur?
Agar Siz MChJ yoki XK ochishda mutaxassis yordamidan foydalanmasangiz va barchasini o‘zingiz tashkil etishga qaror qilgan bo‘lsangiz, u holda barcha hujjatlarni mustaqil tarzda tayyorlashingiz, davlat bojlarini to‘lashingiz, muayyan formalarni to‘ldirishgingiz, ularni ro‘yxatga oladigan tashkilotga topshirishingiz, tayyor hujjatni olishingiz kerak bo‘ladi.
Har qanday biznes-loyihaning asosiy maqsadi – daromad topishdan iborat, albatta. Shuning uchun ham soliqlarni to‘lash va buxgalteriyani yuritish masalalari mijozlarimiz tomonidan beriladigan eng ko‘p savollarning asosiy mavzui hisoblanadi. Masalan,
- “Soddalashtirish” nima, u kimlarga to‘g‘ri keladi?
- Yangi ochilgan tashkilotning hisob raqamini bankdan qanday ochish mumkin va qaysi bankni tanlagan yaxshi?
- Soliq to‘lovlarni qanday hal etish mumkin: tashkilotingizni muayyan muddat o‘tganidan keyin javobgarlikka jalb etilmasligi uchun qaerga, nimalarni to‘lash zarur?
- Qanday hisobotlarni topshirish kerak va ular qaysi organlarga taqdim etiladi? Hisobotlarni qanday tuzish kerak?
- Bunday xizmatlarni amalga oshirishi mumkin bo‘lgan “ishonchli” buxgalterlarni qayoqdan topish mumkin?
Kompaniyangizning har qanday faoliyati shartnomalardan mustahkam o‘rin olgan bo‘lishi kerak – bu Sizga biznesingizni harqanday noxush bahslar va hatto sud muhokamalaridan himoya qilishga yordam beradi. Lekin shartnomalarni qanday puxta tuzish mumkin? Vaqti kelib, muhokama etilgan bo‘lib qolsa sud sizning tomonida bo‘lishi uchun unda nimalar ko‘rsatib o‘tilishi kerak? O‘zingizni loqayd va mas’uliyatsiz hamkorlardan himoyalash uchun nimalar qilish kerak?
faoliyatingizni olib borish uchun balki Sizga qandaydir bino kerak bo‘ladi? Lekin uni qaerdan topish mumkin? Shartlari nafaqat ijara beruvchiga, balki sizga ham ma’qul bo‘lgan ijara shartnomasi qanday tuziladi? Balki Siz binoni shaxsiylashtirib olishni xohlarsiz? Bunday kelishuvni puxta rasmiylashtirishning yo‘llari qanday?
Shunday qilib, biznesingizni tashkil etishning boshlang‘ich bosqichida, xayolingizni ko‘pdan-ko‘p savollar qamrab oladi va ularning miqyosi, albatta biz keltirib o‘tgan misollar doirasi bilan cheklanib qolmaydi. Uchrashuvlarda o‘z tashkilotingizni ochish sohasidagi savollarni berishingiz mumkin, malakali mutaxassislardan ularga javob olasiz.
Uchrashuvdagi maslahatlar Sizga biznesingizni mustaqil ochishga qaror qilganingizdagina emas, balki MChJ yoki XK ochish borasida mutaxassislarga murojaat etganingizda ham foydali bo‘ladi. Chunki dastlabki hujjatlarni rasmiylashtirishdan tashqari sizni ilgarida amaliy faoliyat kutmoqda, bu jarayonda, tabiiyki turli savollar paydo bo‘lishi mumkin.
Konsul’tasiyalardan o‘tganingizdan keyin Sizing zimmangizda olingan maslahatlarni va bayon etilgan ma’lumotlarni amaliyotda qo‘llash vazifasi qoladi.